NetPR i ochrona wizerunku marki


NetPR

NetPR to specyficzny sposób wykorzystywania charakterystyki wyszukiwarki internetowej i serwisów informacyjnych funkcjonujących w sieci do budowania wizerunku marki firmy i komunikacji z otoczeniem.

Podobnie jak w tradycyjnych mediach, w sieci również prowadzimy stały dialog z interesariuszami. Różnica pomiędzy tradycyjnymi formami komunikacji jak prasa, radio, telewizja, czy firmowe biuletyny informacyjne, polega przede wszystkim na dostępności informacji – w sieci każdy użytkownik w dowolnie wybranym momencie, w kilka minut, może zapoznać się z większością informacji, które dotyczą danej organizacji.

Działania w obszarze netPR koncentrują się na tym, by informacja do której docierają użytkownicy była prawdziwa, atrakcyjna, rzetelna, wiarygodna i wystarczająca.

Współpracując z nami Klient otrzymuje przede wszystkim wsparcie w zakresie:

  • monitorowania publikacji internetowych powiązanych tematycznie z jego organizacją lub obszarem działalności,
  • publikacji komunikatów prasowych,
  • identyfikacji informacji o pozytywnym i negatywnym kontekście,
  • analizy rezultatów wyszukiwania najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych w kontekście wpływu na wizerunek organizacji.

Ochrona wizerunku marki

Czy nam się to podoba, czy nie – nasza firma jest obecna w internecie. Na nasz wizerunek w sieci składają się bowiem nie tylko nasze świadome działania, ale też komentarze i opinie wymieniane na forach internetowych, komunikatorach i profilach społecznościowych.

Każdy kto miał kiedyś okazję zerknąć na komentarze internautów, wie, że są one, hmmm… różnej jakości. Aby więc po sieci nie krążyły krzywdzące i nieprawdziwe opinie o naszej firmie, warto śledzić na bieżąco co myślą i mówią o nas internauci.

Dzięki odpowiednim narzędziom możemy dziś precyzyjnie określić źródło, ilość i kontekst tych wypowiedzi i na tej podstawie podejmować decyzje odnośnie dalszych działań. Zbudowany w ten sposób obraz nie tylko będzie stanowił z pewnością interesujący materiał dla każdego menadżera działu marketingu, ale również pozwala na bieżąco reagować na potencjalnie niebezpieczne komunikaty mogące negatywnie wpłynąć na wizerunek naszej marki, a w konsekwencji na spadek zainteresowania potencjalnych klientów.

Należy wziąć pod uwagę, że w obszarze gdzie użytkownicy są nie tylko odbiorcami publikowanych komunikatów, ale sami tworzą znaczącą większość treści, informacje o naszej organizacji z pewnością będą tam występować. Powinniśmy więc zadać sobie pytanie, czy chcemy uczestniczyć w budowaniu naszego wizerunku online, czy pozwolimy, aby internauci sami go zbudowali.