Testy użyteczności


Jednym z najlepszych sposobów uzyskania przewagi nad konkurencją oraz zachwycenia swoich Klientów, jest umożliwienie im załatwienia tego, czego potrzebują:

  • szybko
  • łatwo
  • i przyjemnie:)

Aby przekonać się, czy Państwa strona daje taką możliwość, najlepiej zapytać o to… jej użytkowników:) A dokładniej rzecz ujmując – przeprowadzić z ich udziałem test użyteczności.


Co widzi użytkownik

Podstawowym celem takiego badania jest sprawdzenie, czy użytkownicy rozumieją witrynę, potrafią się po niej poruszać, orientują się w sposobie zorganizowania informacji, szybko i łatwo odnajdują najważniejsze treści serwisu.

Efektem badania jest każdorazowo zestaw rekomendacji pozwalających na zwiększenie satysfakcji użytkowników, uproszczenie procesów, zwiększanie efektywności serwisu.


Co można zyskać

Stosowanie się do wytycznych użyteczności daje wymierne korzyści:

  • zwiększenie efektywności serwisu nawet o 100%,
  • zwiększenie liczby osób korzystających z serwisu,
  • zwiększenie poziomu odwiedzalności,
  • zwiększenie satysfakcji użytkowników

Prosty i czytelny przekaz serwisu, intuicyjna nawigacja, przejrzyste komunikaty i stosowanie się do konwencji ułatwiają użytkownikowi serwisu szybkie dotarcie do szukanej informacji, produktu czy usługi a tym samym zaspokajają jego podstawową potrzeby i gwarantują wzrost satysfakcji z korzystania ze strony.